Rotterdam The Hague Airport – Een kijkje in de toekomst: Hoe waterstof een rol gaat spelen als brandstof voor vliegtuigen


In onze stand op de Willemskade laten we zien hoe waterstof in de toekomst een rol gaat spelen als brandstof voor vliegtuigen. Bij het vliegen op waterstof komt geen CO2 meer vrij en daarom is dit een goede manier om vliegen duurzamer te maken. Waterstof is voor Rotterdam The Hague Airport een belangrijke energiedrager. Dit omdat de vliegtuigen, die nu op kerosine vliegen, vluchten uitvoeren die op bijna allemaal op zo’n 3 uur vliegen liggen; de ideale afstand voor een waterstofvliegtuig.
In potentie zouden deze vluchten uiteindelijk vervangen kunnen worden door vluchten met vliegtuigen op waterstof.
Rotterdam The Hague Airport is een regionale luchthaven met ambitieuze doelstellingen op het gebied van verduurzaming, innovatie, passagiersbeleving en verbinding met de regio. Onze doelstelling is om in 2030 volledig afval- en CO2-emissievrij te zijn in onze terminal en de grondgebonden activiteiten op het platform. RTHA is een proeftuin voor andere luchthavens zoals Schiphol; nieuwe ideeën en oplossingen worden getest en gedemonstreerd. Zo zullen in de komende jaren verschillende demonstraties plaatsvinden op het gebied van vliegen op waterstof.
Op de Wereldhavendagen vertellen we hoe in een van de innovatieprojecten waterstof wordt aangevoerd vanuit de haven naar onze luchthaven en vervolgens op een veilige manier wordt getankt in het vliegtuig.
RTHA is ook werkgever en opleider. Er werken zo’n 2.000 mensen op de luchthaven. Werken op bij RTHA is dynamisch. De sfeer is collegiaal en de werkomgeving is interessant. Geen dag is hetzelfde. Of je nu werkt als platform- & bagagemedewerker of grondsteward(ess) bij Aviapartner, beveiliger bij CTSN, horecamedewerker bij HMSHost of op kantoor, je zal hier niet snel op je horloge hoeven kijken. Je werkdag vliegt voorbij!
Neem voor actuele vacatures een kijkje op https://www.werkenoprotterdamthehagueairport.nl