HTRO studenten aan de slag voor de Wereldhavendagen

6 november 2017

Als Stichting Wereldhavendagen zijn wij elk jaar op zoek naar verbeteringen op zoveel mogelijke gebieden. Op het gebied van ontwikkeling geven wij ook graag anderen de kans om mee te denken aan de organisatie van het evenement. We zijn dan ook enthousiast om te vertellen dat er weer een studentengroep, dit keer van de HTRO met ons mee wil denken. Graag stellen de studenten zich voor en vertellen zij hieronder waarom zij enthousiast zijn over dit project:

Onze groep bestaat uit vijf vierdejaarsstudenten die de minor Destinatiemarketing in Nederland volgen voor de opleiding Hoger Toeristisch en Recreatief Onderwijs te Inholland Rotterdam. Sinds begin september zijn wij bezig met een opdracht voor de Wereldhavendagen. Doel van de opdracht is om een manier te bedenken om meer jongeren naar de Wereldhavendagen te trekken. Dit door een concreet programmaonderdeel of meerdere onderdelen te ontwikkelen. Voor ons is dit een bijzondere opdracht omdat we intensief samenwerken met professionals in het vakgebied. Ons doel is uiteraard iets ontwikkelen wat volgend jaar echt terug te zien zal zijn tijdens het evenement.

Om tot de uitwerking te komen voor passende onderdelen, zullen wij voor een groot deel onderzoek doen naar de wensen en behoeften van zowel de opdrachtgever als de doelgroep. Er zal tevens ook gekeken worden naar de trends en het huidige aanbod. Met die informatie gaan wij een prototype ontwerpen en deze vervolgens verbeteren aan de hand van feedback.

Voor onze groep is deze opdracht een mooie opstap naar de toekomst. Het is niet alleen een leerzame ervaring maar we leren ook wat de rol van adviseur inhoudt en hoe we professioneel contact onderhouden met de opdrachtgever’, aldus de HTRO studenten*.

*Manika van Noort, Ryan van der Zwet, Laura Siebring, Rik Tuinstra en Naomi Huiskamp

 

Blijf op de hoogte

Schrijf je hier in voor de nieuwsbrief

rotterdam-festivals koninklijke-marine